КОРУПЦІЙНА СКЛАДОВА! ЧИ Є БАЖАННЯ У КЕРІВНИЦТВА ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОДА ЇЇ РОЗГЛЕДІТИ????

Голові Хмельницької облдержадміністрації Габінету Д.А.

Оскарження листів Хмельницької ОДА від 07.05.2020 за №100/22-41-2518/2020, №100/22-41-2519/2020, № 100/22-41-2520/2020 до керівника розпорядника інформації

11.02.2020 громадською організацією «Відділення Національного олімпійського комітету України в Хмельницькій області»  (далі-Відділення) на адресу Хмельницької облдержадміністрації було надіслано запит на інформацію щодо надання копій наказів, кошторисів управління молоді та спорту Хмельницької облдержадміністрації про проведені спортивно-масові заходи, змагання, навчально-тренувальні збори та відрядження на спортивно-масові заходи, змагання, навчально-тренувальні збори зі списками учасників з таких видів спорту: тхеквондо (ВТФ), веслування на байдарках і каное, веслування на човнах “Дракон”, важка атлетика за період з 01.01.2019 по 31.12.2019.

Отримана відповідь на нього (№100/22-41-1390/2020 від 10.03.2020) містила 303 сторінки та надавалась абсолютно безкоштовно.

Після ознайомлення з запитуваною інформацією був зроблений аналіз фінансування першого виду спорту-важкої атлетики за 2019 рік з висвітленням його на власному сайті (http://noc.km.ua/?page_id=7198).  

Даним аналізом було встановлено ряд фактів, що можуть містити корупційну складову у діях керівництва управління молоді та спорту Хмельницької ОДА, а саме:

1) Фінансування важкої атлетики з попередньо запланованого збільшилося на 121719 грн. (з 595100 грн. до 719819 грн.). Залишається відкритим запитання: за рахунок яких видів спорту було проведено таке збільшення? Хто в даному випадку недоотримав фінансування? 

2) Фінансування проведення та відрядження на навчально-тренувальні збори з попередньо запланованого збільшилося на 246079,64 грн. (з 64100 грн. до 310179,64 грн.). Чому календарний план з даного виду спорту був кардинально змінений? З якою метою це зроблено та на користь кого?

3) З серпня по грудень 2019 року проведено 7 навчально-тренувальних зборів підряд серед спортсменів для яких офіційні чемпіонати України з даної вікової групи закінчилися. Загальна сума цих кошторисів склала-184940 грн. Відповідальна особа завжди одна-Мацьоха Ігор Михайлович.

В даному випадку прослідковується чіткий конфлікт інтересів, адже він є чоловіком головного спеціаліста-бухгалтера управління молоді та спорту Хмельницької облдержадміністрації – Мацьохи Ірини Юліївни

Відділення третій рік поспіль, з метою унеможливлення зловживання, добивається того, щоб всі кошти спортсменам, які видаються як харчування під час проведення навчально-тренувальних зборів видавались особисто кожному спортсмену на карточку, а не представнику чи відповідальній особі. З аналізу можемо здогадуватися чому цьому противиться керівництво управління.

Залишається відкритим запитання: а чи доходять ці кошти до спортсмена?

4) Також є ряд спортсменів які неодноразово приймали участь у навчально-тренувальних зборах, а їхня участь у офіційних змаганнях не зафіксована офіційними протоколами чемпіонатів та Кубків України з важкої атлетики.

Своєчасна публікація (оприлюднення в мережі інтернет) наказів та кошторисів унеможливила б цей факт зловживань. Відділення за систематичне оприлюднення – управління молоді та спорту категорично проти. Робимо висновки.

5) Допущена маса помилок та розбіжностей при оформлені офіційних фінансових документів (наказів, кошторисів).

Виходячи з вищесказаного Відділенням готуються відповідні документи для передачі їх правоохоронним органам з метою перевірки посадових осіб органів державної влади на предмет вчинення ними корупційних дій.

Оскільки дана публікація викликала суспільну зацікавленість та резонанс для аналізу інших видів спорту 30.04.2020 Відділенням  було надіслано ще запити на інформацію, а саме: 

1) «Щодо надання копії плану спортивно-масових заходів управління молоді та спорту Хмельницької облдержадміністрації на 2020 рік».

2) «Щодо надання копій наказів, кошторисів управління молоді та спорту Хмельницької облдержадміністрації про проведені спортивно-масові заходи, змагання, навчально-тренувальні збори та відрядження на спортивно-масові заходи, змагання, навчально-тренувальні збори зі списками учасників з усіх неолімпійських видів спорту за період з 01.01.2019 по 31.12.2019».

3) «Щодо надання копій наказів, кошторисів управління молоді та спорту Хмельницької облдержадміністрації про проведені спортивно-масові заходи, змагання, навчально-тренувальні збори та відрядження на спортивно-масові заходи, змагання, навчально-тренувальні збори зі списками учасників з таких видів спорту: гандбол, фехтування, регбі, бокс, боротьба вільна за період з 01.01.2019 по 31.12.2019».

Ці запити були надіслані лише з однією метою – оприлюднення інформації, що становить суспільний інтерес.

Відповіддю на них були листи Хмельницької облдержадміністрації від 07.05.2020 за №100/22-41-2518/2020, №100/22-41-2519/2020, № 100/22-41-2520/2020 за якими виставлені три рахунки від 07.05.2020 за №4/05 (сума 1285,20 грн.), №5/05 (сума 2032,80), № 6/05 (сума 105,00 грн.) на відшкодування фактичних витрат, виготовлення цифрових копій або друк документів, що надаються за запитом на інформацію.

Ці відповіді суперечать пункту 4 статті 21 Закону України «Про доступ до публічної інформації», а саме: «При наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується».

Згідно статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» громадська організація «Відділення Національного олімпійського комітету України» звертається до Вас, як до керівника розпорядника з метою оскарження дій посадових осіб Хмельницької обласної державної адміністрації, що готували листи-відповіді на запити Відділення: начальника управління молоді та спорту Хмельницької ОДА Клімова Володимира Ілліча, завідувача сектору забезпечення доступу до публічної інформації Шевчук Альони Володимирівни та посадової особи, що підписувала вищезазначені документи заступника голови Хмельницької облдержадміністрації Ситницької Оксани Анатоліївни, а саме в контексті надання неповної інформації, що становить суспільний інтерес, адже надано лиш 10 сторінок з кожного запиту.

Такі дії можуть наводити на думку про навмисне приховування можливих корупційних дій посадових осіб управління молоді та спорту Хмельницької ОДА.

Виходячи з вищесказаного Відділення вимагає згідно Закону України «Про доступ до публічної інформації»:

1) Надати повні відповіді на запити надіслані 30.04.2020 року на безкоштовній основі в терміни передбачені Законодавством України.

2) Притягнути до відповідальності (в рамках передбачених Вам повноважень) осіб, що порушують Закон України та перешкоджають вільному доступу до інформації, що становить суспільний інтерес.

Принагідно інформуємо, що Постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України  http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0010760-16 від 29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації» міститься перелік орієнтовних підстав, які дають змогу визначити, становить така інформація суспільний інтерес чи ні. Отже, інформація може вважатись суспільно необхідною, якщо її поширення сприяє: дискусії з питань, що хвилюють суспільство чи його частину; необхідності роз’яснення питань, які важливі для актуальної суспільної дискусії; з’ясуванню та розумінню причин, які лежать в основі рішень, які приймає державний орган, орган місцевого самоврядування, його службова чи посадова особа;  посиленню підзвітності і підконтрольності влади суспільству загалом, у тому числі шляхом забезпечення прозорості процесу підготовки і прийняття владних рішень; дієвому контролю за надходженням та витрачанням публічних коштів, розпорядженням державним або комунальним майном, розподіленням соціальних благ; запобіганню розтраті, привласненню публічних коштів і майна, запобіганню незаконному особистому збагаченню публічних службовців; захисту навколишнього середовища, виявленню завданої або можливої шкоди екології, обізнаності суспільства про справжній стан довкілля та чинники, які на нього впливають;  виявленню ризиків для здоров’я людей, для громадської безпеки і порядку, запобігання їм та їх наслідкам; виявленню шкідливих для людини наслідків діяльності (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб; інформуванню про діяльність органів публічної влади (державних органів, органів місцевого самоврядування), про їхні внутрішні правила, організацію роботи тощо; інформуванню про діяльність та поведінку публічних осіб, тобто осіб, які обіймають посади публічної служби та/або користуються публічними ресурсами, а також, у ширшому значенні, осіб, які відіграють певну роль у громадському житті – в політиці, економіці, мистецтві, соціальній сфері, спорті чи у будь-якій іншій сфері; викриттю недоліків у діяльності органів публічної влади, їхніх працівників; виявленню порушень прав людини, зловживання владою, корупційних правопорушень, неетичної поведінки публічних службовців, невиконання (чи неналежного, недбалого виконання) ними своїх обов’язків, дискримінації за будь-якою ознакою; інноваціям, науковим дослідженням; економічному розвитку, підприємницькій діяльності, інвестиціям; виявленню фактів уведення громадськості в оману).

У разі відмови у наданні інформації за запитами Відділення залишає за собою право звернутися до правоохоронних органів та до Адміністрації Президента України.

Даний лист є відкритим. Буде опублікований на офіційному сайті та фейсбук сторінці Відділення.

Сподіваємося, що бюрократичні перепони не стануть на шляху законності та верховенства права.